luni, 16 aprilie 2012

Am tot spus ca voi scrie despre anul IV. Am spus, am promis, mi-am promis..dar nu prea am reusit.
Pana acum am parcurs majoritatea stagiilor din acest an: respirator, digestiv, oncologie, ortopedie, chirurgie pediatrica si radiologie. Acum sunt in plin stagiu de chirurgie.

Stagiul de respirator l-am facut la Panduri. Un stagiu frumos, cat de cat lejer avand in vedere ca erau doar 3 cursuri pe saptamana. Am vazut destul de multe lucruri iar cei din catedra s-au ocupat de noi. Am ramas placut impresionata de aceste 2 luni. Nu ma asteptam sa imi placa atat de mult sa invat despre plamani. O specializare care nici macar nu era pe lista mea de optiuni pentru rezidentiat s-a transformat intr-una perfect viabila.

Am sperat ca si la celelalte stagii se vor ocupa oamenii la fel de mult de noi. Nu a fost chiar asa.

A urmat stagiul de Digestiv pe care l-am facut la Spitalul Militar. Am vazut si aici principalele patologii insa in majoritatea timpului am vazut endoscopii si colonoscopii. Aici s-a petrecut fenomenul invers fata de cel experimentat la repirator. Gastro era o specializare care ma incanta. Nu a mai fost..si asta nu din cauza asistentilor sau a catedrei in general ci din cauza mea. Am descoperit ca nu imi face o deosebita placere sa asist la o endoscopie...pacat! Mi-a placut mult sa studiez anatomia aparatului digestiv.

Ortopedia iarasi a fost frumoasa. Stagiul a durat 5 saptamani...insa nu am vazut pacienti in timpul stagiului. Cu ei am luat contact la camera de garda la SUUB, unde mi-a facut mare placere sa merg. :D Am constatat totusi ca ortopedia nu prea e o specializare pentru femei si ca ai nevoie de masa musculara pentru a putea-o practica :P

Oncologia si Chirurgia Pediatrica au fost stagii scurte, de 1 respectiv 2 saptamani. Nu prea ai cum sa te lamuresti daca vrei sa faci vreuna din ele pe viitor dat fiind timpul limitat acordat acestor materii.

Acum sunt in plin stagiu de Chirurgie pe care il fac la IOB aka Institutul Oncologic  Bucuresti. Singurul lucru care nu imi place este ca trebuie sa ma trezesc in fiecare dimineata in jurul orei 7 ca sa ajung la spital sa semnez condica...In rest lucrurile sunt destul de frumoase, dar eu cred ca m-am lamurit deja: chirurgia nu este pentru mine. Imi place mult mai mult sa tratez o patologie neinvaziv decat sa o "rezolv" cu bisturiul in mana. Nu contest ca exista anumite patologii care nu au decat tratament chirurgical, dar daca ma gandesc ca acum cativa ani ulcerul gastric nu avea decat rezolvare chirurgicala iar astazi numai cazurile exceptionale si rezistente la tratamentul medicamentos ajung pe masa de operatie pot spera ca aceasta este directia pe care tinde sa o urmeze medicina astazi.

In concluzie anii mari sunt frumosi. Faptul ca nu mai exista sesiune este un plus imens. Faci stagiul si apoi dai examen. Asta mi-am dorit din totdeauna si niciodata nu am inteles de ce trebuie sa intercalam materiile, uneori sa ne facem in varza in cap..iar la sfarsitul anului sa fim nevoiti sa dam un examen la fiecare in parte. Mi se pare mult mai bine asa :D

Imi place foarte mult ceea ce fac. Pe an ce trece nu fac de cat sa imi intaresc ideea ca acum 3 ani si jumatate am facut alegerea corecta de a ma duce si a da admiterea la aceasta facultate!

Niciun comentariu: